Doorgaan naar unieke content

Plan je reis op Qbuzz.nl

Via Qbuzz.nl plant u eenvoudig een reis met het openbaar vervoer. De website helpt u uw route van a naar b te plannen. Daarnaast kunt u ook zien wat de reis kost en of er storingen zijn in het openbaar vervoer.

Plan mijn reis

Algemeen

Je kunt je OV-kaart niet bij alle hubs opladen. Klik hier om te kijken of er bij de hub in jouw omgeving een oplaadpunt is. Opladen kan daarnaast ook online en in veel supermarkten.

De locaties van hubs zijn uitgekozen op basis van het bestaande basisnetwerk openbaar vervoer in de provincies Groningen en Drenthe. Dat basisnetwerk wordt aangevuld met kleinere lijnen en publiek vervoer. Hubs zijn de logische knooppunten in dat netwerk. Voor de meeste mensen geldt dat ze binnen een straal van ongeveer 15 kilometer bij een hub vandaan wonen, maar meestal nog dichterbij.

Alles wat bijdraagt aan een prettige beleving en praktische toevoeging van de reis kan succes hebben bij een hub. Denk aan commerciële initiatieven zoals een supermarkt, boodschappenservice, fietsenwinkel, pakketservice of maaltijdservice. Maar ook maatschappelijke voorzieningen, zoals een school, crèche, consultatiebureau of huisartsenpraktijk, kunnen bijdragen. Heb je een goed idee om de hubs nog leuker en handiger te maken? We komen graag met je in contact!

Dat zou heel goed kunnen. Op een hub kun je altijd goed en comfortabel overstappen van het ene vervoersmiddel naar het andere. Dus de hub kan jou helpen om te komen waar je wilt komen. Maar een hub kan ook meer zijn; een plek om iets te eten, andere mensen te zien of naar de bibliotheek te gaan. Kijk bij de hub in jouw buurt welke voorzieningen er zijn.

Als je ideeën hebt voor een hub, dan horen we dat graag! Stuur een mail naar info@reisviahub.nl of vul het contactformulier. Als je graag gebeld wilt worden, laat dat dan even weten.

Als je opmerkingen hebt over de hubs of de voorzieningen op de hubs, dan kun je via het contactformulier contact met ons opnemen. Ben je ontevreden over de bus of de trein? Neem dan contact op met Qbuzz, Arriva of NS:

Je kunt met klachten en ideeën over het openbaar vervoer ook terecht bij het OV-Consumentenplatform. Heb je vragen of opmerkingen over de groenvoorzieningen? Neem dan contact op met de desbetreffende gemeente.

Wij streven ernaar om alle hubs goed toegankelijk te maken voor iedereen. Iedereen moet goed en veilig zijn of haar weg kunnen vinden op een hub.

Het plan is om elke hub te voorzien van een watertappunt. Er zijn echter een paar hubs waar de waterleiding te ver weg is om een watertappunt te plaatsen.

Het verschil tussen een hub en een gewoon vervoersknooppunt is dat de hubs zijn voorzien van extra voorzieningen, zoals een watertappunt of WiFi. Als reiziger kun je vrijblijvend gebruikmaken van deze voorzieningen. Daarnaast kunnen reizigers op een hub ook gebruikmaken van publiek vervoer.